© 2016 by The Idea Graphics

  • Grey Facebook Icon
  • Grey Twitter Icon
  • Grey Google+ Icon

PUBLISHING BY: Idea Graphics LLC

IMPRINT: Idea Press

PUBLISHING DATE: December 2016

ISBN# 978-0-9984873-0-4

LIBRARY OF CONGRESS # 2016962437

PAPERBACK: PAGE COUNT 234

LANGUAGE: English/ Italian/ German/ Japanese

DIMENSION: 8.5X11

PRICE: $30.00   

PUBLISHING BY: Idea Graphics LLC

IMPRINT: Idea Press

PUBLISHING DATE: December 2017

ISBN# 978-0-9984873-6-6

ISMN# 979-0-800132-02-5

LIBRARY OF CONGRESS # 2016962437

HARD COVER: PAGE COUNT 234

LANGUAGE: English/ Italian/ German/ Japanese

DIMENSION: 8.5X11

PRICE: $40.00   

Messa In Do / Vocal Score

Author: 

     In Traetta’s biography, the contribution to European opera history with over forty titles, both serious and comic, was always emphasized. It was rather less considered the equally significant production in the sacred field.

     The Mass in C, which presents in its general structure the typical alternation between choral interventions and soloists, is in fact full of "roundness" and "liveliness" of musical images.

     The executive proposal of this edition offers the philological transcription of all voice parts and summarizes the orchestra for solo keyboard accompaniment: a solution that will allow this composition to be performed by all the choral ensembles even when a real orchestra is not available.

     A composition of great charm that helps to learn more in depth the religious repertoire of one of the major European composers of the mid-eighteenth century.

    Nella biografia di Traetta è sempre stato messo in rilievo il contributo alla storia dell’opera europea con oltre quaranta titoli sia seri che comici. È stata invece meno considerata la produzione ugualmente significativa in campo sacro.

     Di “pienezza” e “vivacità” di immagini musicali è infatti piena la Messa in Do, che presenta nella sua struttura generale la tipica alternanza tra interventi corali e dei solisti.

     La proposta esecutiva di questa edizione offre la trascrizione filologica di tutte le parti vocali e riassume l’orchestra per solo accompagnamento di tastiera: una soluzione che permetterà a questa composizione di poter essere eseguita da tutte le compagini corali anche quando non sia disponibile una vera orchestra.

     Una composizione di grande fascino che contribuisce a conoscere più in profondità il repertorio musicale religioso di uno dei maggiori compositori europei del pieno Settecento.

This site was designed with the
.com
website builder. Create your website today.
Start Now